torsdag 3 mars 2011

Banangröt


Idag fick lillan testa banangröt för första gången o först så verkade det som att hon inte riktigt förstod att man kunde svälja den. Hon satt med gröten i munnen o förde den runt runt tills hon sen gapade o allt rann ut :-) Kan tänka mig att hon smakade på den en stund för att se om det smakade gott :-) Sen då hon väl kom igång med att äta så gick det undan o hon började gapa o gnälla så fort jag tog skeden till tallriken för att fylla på :-( Vi tycker att hon inte riktigt har verkar mätt på den ersättning vi har gett henne tidigare så vi har tänkt försöka ge henne ett litet mål mat med gröt om kvällarna innan hon får sin sista mål med ersättning. Förhoppningsvis så kommer det att göra så att hon blir lite mätare o kan sova lite bättre :-) Bilden blev inte den bästa men batteriet på mobilen tog slut :-(

Vår lilla dam har tydligen bestämt sig för att hon inte alls vill ligga på rygg så mycket nu mer, hon håller på att försöka vända på sig då hon ligger på en filt på golvet o sitter hon i sittern så spänner hon hela kroppen o böjer bak huvet som om hon försöker vända på sig. Hon kommer inte ge sig tills att hon har lärt sig hur hon ska göra o då kommer det bli full rulle på henne :-)
Kan tänka mig att det kommer att bli ännu mer fart på henne sen då hon lär sig att krypa :-D

Har börjat på att göra en filt som jag har suttit o funderat ut designen på efter att ha tittat på bilder o sen fantiserat lite mer om hur det skulle se ut om jag gjorde på ett visst sätt. Ska testa med en ganska enkelt mönster o sen tänkte jag utvidga det till lite mer avancerade mönster :-)
Håller på att ta kort på dom saker som jag har gjort som jag sen kommer att lägga up både här o på FB o visa det jag gör :-)

Nä nu ska jag gå o pyssla lite mer, den här nya medicinen som jag tar tycker jag funkar riktigt bra o den får mig att vilja göra saker utan att känna att det är jobbigt. Kan nu påbörja saker o avsluta dom o tycka det är kul hela vägen :-) Innan så tyckte jag det var jobbigt att börja med en del saker o pest att hålla på med dom o avslutade dom snabbt o slarvigt bara för att bli klar med det :-/ Nu är det helt annars o det är jag glad för :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar