onsdag 16 mars 2011

16 Mars 2011


Nu har vi suttit i två dagar o försökt göra klart den årsredovisning som ska in då jag är gode man åt syrran. Vi har båda gångerna inte fattat nå o jag har bara mer o mer fått panik ju mer som tiden går. Papperna skulle ju egentligen vara inne den 28 Februari men jag hade fått för mig att det var sista Mars så det är lite efter :-/ Med tanke på att det är sent o att vi inte får det att stämma så går jag o oroar mig för vad dom kommer att säga, oroar mig så pass mycket att jag går o biter ihop käkarna så pass mycket att jag får ont :-( Den kvinna jag har pratat med tidigare då det gäller syrran har varit ganska schysst o förstående så jag hoppas att hon kommer att vara det även denna gången o hjälpa mig med att kolla igenom det. Känns som att jag har misslyckats med ännu en sak som jag har tagit på mig :-( Ska bli skönt då det sista papperna är inlämnade nu o jag bara ska bevaka syrrans rätt av egendom, då slipper jag lämna in dom här rapporterna :-D

Har varit duktig idag o planterat om några stora blommor som var i stort behov av nya krukor, det var två i köket o tre i sovrummet som nu har fått större krukor o växa o gro i :-) Ska plantera om fler blommor sen fram över, jorden räckte bara till dom här stora så jag får fixa mer jord sen så jag kan ta resten också. Ska ta upp dom pellargonier som jag har i källaren också, har haft dom där över vintern o det är dags för dom att få komma upp o få nya krukor o jord då hoppas jag att dom kommer komma igång att växa :-) Det brukar dom göra då solen börjar lysa på dom o man ansar bort alla döda löv mm Våren är en härlig tid då man kan se allt börja växa o gro o man kan andas in härlig vårluft o glömma den långa tråkiga vintern :-)

Nu när jag sitter o tänker på det så har jag fått mer vilja till att göra saker med dom här nya medicinen som jag har börjat ta. Jag ser mer fram emot att pyssla o göra med dom saker som ska göras här hemma än som tidigare då jag gruvade mig för det o gjorde det snabbt o slarvigt bara så att jag skulle få det gjort :-/ Nu är jag mer noga o jag har mer ork att göra klart det hela vägen o det är ett stort plus. :-)

Nä nu ska jag o sticka klart på en sak som jag har lite till på innan det är dags för nästa sak jag har tänkt ut :-D Ha det bra alla :-D

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar