onsdag 23 mars 2011

23 Mars 2011


Lillan har börjat greppa o undersöka saker, hon upptäckte att ett russin paket kunde vara riktigt intressant :-) Det hade en fin färg att titta på o skakar man på den så låter den lite :-) Väntar bara på att hon ska kasta iväg den längst med golvet som hon har gjort några gånger med sin bit ring o Nina kanin :-) Det lär komma en tid då allt åker ner på golvet dels för att testa om det håller o vad mamma o pappa säger om hon gör det *l* Men det ser jag fram emot, då hon börjar kunna röra sig mer på egen hand o man inte behöver vara så rädd för att hon ska göra sig illa eller ramla nu då hon ännu inte är så stadig i ryggen. Nacken är hon riktigt stadig i men ryggen är det lite sämre med så hon lutar lite hit o dit om hon sitter utan stöd. Men det går fort nu, hon försöker mer o mer för varje dag att sätta sig upp så snart kan hon det med :-)

Igår var vi på föräldra gruppen för andra gången o den här gången satt lillan o tittade på allt o alla med ett stort leende tills hon fick hicka o satt o hickade :-) Efter en stund så somnade hon i mammas famn, blev lite för mycket för henne på en gång kan jag tänka mig så hon passade på att ta sig en liten power napp :-) Jag får panik inför varje gång vi ska dit o då vi är där. Innan då det är så mycket folk jag ska träffa, klarar inte av att träffa folk jag inte känner i grupp så där men jag har Micke med mig o det går ganska bra ändå. Under tiden vi sitter där så får man så mycket tips o information som man ska tänka på att jag i panik tänker "Klarar jag verkligen av det här? Det är ju en massa man ska både kunna o tänka på". Sen då vi kommer hem o man kan tänka igenom det dom sagt o man kan ta saker i sin egen takt o göra så som man själv tycker är bäst så försvinner paniken o jag börjar tänka "Det här går ju hur bra som helst, jag klarar det här utan problem. Jag tar saker som dom kommer o tar en sak i taget så ordnar det sig" Jag VET att jag klarar av det här o att jag är en bra mamma till min Angelina o att jag ska lyssna mest på mig själv o göra det som känns mest rätt för mig o inte lyssna på alla hit o dit. Visst kan man lyssna då det gäller bra saker men jag känner ju min dotter bäst o ser på henne vad hon mår bra av o inte. Jag ska våga tro på att jag kan det här o att jag vet vad som är bäst för henne.

Avslutar dagens inlägg med lite bilder på lillan o Micke :-)

Hittade dom sovandes så här en i måndags just innan jag skulle iväg till läkaren, Micke lyfte ner henne i sängen så hon kunde sova lite längre med han innan det var dags för mat :-)

Lillan har valt vilket lag hon ska heja på verkar det som :-)

En pigg liten tjej som inte alls vill sova fast det är dags för det :-) Men så söt som hon är så är det svårt att inte vara där o gulla med henne hela tiden :-)

Ha det bra alla :-)
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar