måndag 14 mars 2011

14 Mars 2011


Nu har dom åkt hem besöket som vi hade o det känns riktigt tomt o tyst här nu efter att vi har varit 6 personer här i en veckas tid. Lillan hon har haft roligt hela veckan o blivit bortskämd av både mormor o farmor o av mamma o pappa :-) Hon har varit (o är) ett riktigt litet charm troll o hon vet precis hur hon ska göra för att få folk att le o bli glada. Lyckades med att ta en bild på henne idag där hon sträcker ut tungan (här ovan) hon har börjat sträcka ut den nu o härma oss om vi gör det, det gör hon ibland mot mig då hon ligger i sittern :-) I morse så var hon inte alls på humör för att sova annat än om hon fick ligga på mammas mage :-) Hon fick ligga där en stund tills hon somna men så fort jag la ner henne i spjäl sängen så vakna hon som ett ljus så jag valde att stiga upp med henne istället så hon fick leka lite. Hon har blivit riktigt duktig på att greppa tag i saker nu o vilja undersöka dom o mammas hår är extra kul att greppa tag i o dra i :-)



Hon har blivit riktigt stark i nacken o kan hålla uppe huvudet sitt utan problem nu, är bara ryggen som är lite ostadig än så länge så hon kan inte sitta uppe i baby stolen så långa stunder åt gången men det syns att hon tycker det är kul då hon väl sitter där :-) Man kan ju hänga med mer vad vi gör på bordet o följa med i samtalet på sitt eget lilla vis :-) Bryr vi oss inte om henne nog mycket så sätter hon igång o "pratar" på sitt lilla sätt o då kan man ju bara inte låta bli att gulla med henne lite o prata tillbaka :-)



Lillan som är klar för natten i sin pyjamas :-) Nappen kan man ju alltid ha i munnen på mer än ett sätt o man kan använda händerna till att hålla i o föra saker till munnen :-) Kan sitta o titta på min lilla dotter ofta o bara le, blir alldeles varm i hjärtat av tanken att hon är min o ingen kan o kommer att ta henne ifrån mig. Jag har skapat henne inom mig o jag har klarat av att föda henne, jag gläds varje dag då jag vaknar o ser henne le mot mig. Då vet jag att jag gör något rätt o att jag visst klarar av det här att vara mamma som jag har drömt om att få vara hela mitt liv.
Tänker ofta så "Tänk jag är mamma, jag har en liten dotter som snart är 4,5 månad gammal" o det gör mig så stolt att jag är det o att jag faktiskt klarar av att vara det :-) Jag kan jag med!

Nä nu ska jag ta o umgås med Micke o lillan lite, har varit iväg till stan o hämtat ut ny medicin för en vecka framåt så som jag gör varje vecka nu. Får se om det blir sista gången nästa vecka o att jag får ut ett recept efter det o får sköta det själv. Då slipper jag fara in till stan en gång i veckan för att få ut medicinen, men jag kan förstå att dom gör så med tanke på vad som den innehåller o så att man får rätt dos som man behöver.

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar