onsdag 16 februari 2011

Värk åter igen :-/


Var meningen att jag skulle fara till tandläkaren idag men efter att ha sovit si så där inatt o vaknat med värk så kände jag inte direkt för att fara o ligga där o ha ont. Tog en starkare tablett o la mig för att sova tills det var dags att stiga upp o mata lillan. Jag älskar o sitta med henne o lukta på hennes hjässa, hon luktar så otroligt gott o är så mysig att krama om. Hon håller på att bli stor min lilla tjej, nu är det inte alls roligt att ligga ner utan nu ska man sitta upp så mycket som det går o sitta o titta på allting. Igår satt hon o skratta åt moster Moa o mormor Eva o det syntes på henne att hon tyckte det var riktigt kul :-) Hon håller på att så smått börja förstå sig på hur händerna fungerar att man kan greppa tag i saker o hålla i dom. Jag ser fram emot den dag då hon kommer att komma på att man kan använda händerna till att krypa o ta sig fram med också :-) Den dagen hon börjar prata så kommer jag säkert att fälla en tår av glädje, hon pratar redan en hel del på sitt eget lilla vis men det kommer bli nå alldeles speciellt då hon börjar forma det till ord som mamma o pappa :-)

Är snart klar med den baby filt som jag håller på med, ska fara till en speciell lite plutt som kommer att födas i mer mot slutet av det här året. Tror det var i Augusti som han eller hon var beräknad så man kan säga att jag är tidigt ute men det är bara skönt att få det klart så man inte behöver stressa. Har några andra saker klara också som ska skickas iväg men det kan jag inte direkt skriva om här då personen som ska få det läser min blogg :-)

Nä nu ska jag gå o byta på tösen min :-)
Ha det /Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar