tisdag 15 februari 2011

Tandläkarbesök


Så var det dags för att fara iväg till tandläkaren igen imorgon :-/ Jag har tandläkare skräck men jag har haft turen att få en riktigt fin ung tjej som tandläkare o hon är extremt duktig på att få en att slappna av o jag gruvar mig inte lika mycket för att gå dit nu som jag gjorde innan. Det är mer det att betala för det som jag gruvar mig för :-D Det är otroligt hur pass dyrt det är :-( Jag vete fanken hur jag ska kunna att ha råd med allt det som behövs göras med mina tänder :-/ Jag har min sjukdom som gör att jag får äta mycket mediciner som gör en torr i munnen o det ställer till det för mina tänder :-( Plus det så tror min tandläkare att jag har nån slags sjukdom i munnen/tandköttet som man tydligen kan ha som ger svullet tandkött o man har lättare för att få hål i tänderna. Två av mina tänder har på bara nån månad dött o samlat på sig var så jag har fått åka in akut o öppna dom o tömma :-( Oroar mig mycket för det här med tänderna, känns som att jag kommer att sluta med löständer till slut :-( Fast då blir det smärtfritt att gå till tandläkaren i alla fall *s* Bara att räcka fram tänderna :-D

Kylan har hållit i sig här nu ett ganska bra tag, det har legat mellan 20-30 minus o det gör att jag får mer värk i lederna :-/ Nu är jag VERKLIGEN less på vintern o kylan! Vill ha vår o varmt väder så att man kan vara ute o njuta av naturen o kunna börja fungera mer kroppsligt igen. Har lättare för att röra mig på sommaren så det är alltid en lättnad då våren kommer :-) Nu då jag har lillan också så har jag tänkt försöka vara ute mycket mer o gå långa promenader. Dels så får behöver jag det så jag kan röra på mig o sen så behöver lillan det. Att komma ut o få uppleva världen. Hon kommer då få uppleva en hel massa olika djur :-D Vi har en hel del olika sorters djur o sen så har hon tre-meningar som bor på en gård med lagård o en massa kor mm.

Ska ge mig på att läsa "Grottbjörnens folk" igen, det är än så länge 5 böcker i den serien men författaren har en till avslutande del planerad så jag hoppas att hon kommer med den snart :-D Sen då jag har lyckats samla ihop hela serien "Isfolket" i inbundet format så ska jag ge mig i kast med att läsa den för 6:e gången :-) Älskar verkligen den serien o jag ryser av välbehag då jag ligger o läser den :-D Finns verkligen massor med bra böcker där ute o jag håller på att samla på mig en hel del av dom :-) Jag är en sån som läser böcker flera gånger om, en bra bok är värd att läsa flera gånger :-)

Ha det bra alla som läser det här. Skickar en liten hälsning till Helena som ligger o har värkar just nu, snart får dom sitt andra barn :-) Ska bli spännande att se om det blir som dom hoppas på en tjej eller om det blir en till pojke :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar