torsdag 6 maj 2010

Trodde jag ja :-D

Vet inte vad jag tänkte på igår morse men jag fick av nån anledning för mig att jag hade försovit mig o skyndade mig iväg till praktiken. Jag tittade flera gånger på klockan men tänkte inte så mycket på det, var mer inne på att jag skulle hinna fram innan den stora visaren kom fram till 12:an. Då jag väl var framme på praktiken o satte mig ner för att börja märka böcker så titta jag på klockan dom har där o bara stirra. Jag fråga Irene som är min handledare "Är den där klockan fel eller är det jag som är riktigt tidig idag?" Hon förstod först inte vad jag menade men då hon sa att klockan verkligen stämde så fick jag ju förklara att jag sett fel på klockan. Jag skulle börja vid 10:oo men jag min nöt hade sett fel o var där en timme tidigare redan vid 09:00 *s* Nåja dom fick sig ett gott skratt o det heter ju att ett gott skratt förlänger livet så :)

Idag ska jag börja baka lite inför söndag, ska få besök av lite främmande som dels vill se den nya lägenheten o sen gratta oss för den lilla. Tänkte att jag skulle ta det den dag som jag fyller år så kan man slå ihop allt på en gång o sen bjuda på fika o tårta samtidigt :) Micke ska göra en tårta o sen ska jag testa mig på att göra en tårta på dom choklad bottnar som dom har kommit ut med, har ett litet knep som jag använde mig av förra gången jag gjorde tårta o den fick jag då beröm för att den var riktigt god *l* får se om jag kommer att lyckas med även denna :)

Nä nu ska jag ta o börja med baket lite, får se hur det kommer att gå då jag har 2 nyfikna katter o 2 nyfikna hundar :) Men det kommer säkert att gå bra, får väl stänga dörren till köket annars.

Ha det bra alla som läser detta :)
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar