tisdag 4 maj 2010

Fint med Pelargoner :)


Fick två pelargoner av mamma igår som en tidig födelsedags present :) Dom står nu i köksfönstret o lyser upp där, ska ta hem dom jag har haft hos mamma o pappa över vintern o plantera om dom så dom kan börja växa som dom ska. Ska bli kul o få ordning här ute på balkongen lite så som jag helst vill ha det. Ska köpa tre blom lådor o hänga upp på räcket, sen kommer det bli lite mer krukor som jag kan hänga upp, har några som jag hade uppe i ettan o jag vet vars jag ska sätta dom här i två:an även fast det inte finns nån riktig vägg till det :) Tycker om den här årstiden då allt börjar växa o gro, det är så mysigt att kunna vara ute o pyssla o plantera, när det börjar växa o bli fina blommer o grönt så känner jag mig riktigt stolt.
Även jag kan ha gröna fingrar ibland :)

Var iväg till BM imorse o skulle kolla glukos värdet, skulle dricka något som var som sirap vatten o socker typ) men det smakade riktigt illa :( Skulle dricka 3 dl o det kanske inte är så värst mycket men det är det då det smakar så där äckligt o då jag som har opererat magsäcken inte kan dricka sånt som är så mycket socker i, det höll på att sluta illa där ett tag men jag fick i mig nästan allt. Efter att sen ha suttit o väntat i 2 timmar på att dom ska sticka mig i fingret lite så kunde jag äntligen fara hem. Unnade mig en milk schake på frasses efter det som en liten belöning. Jag hoppas o blir riktigt glad om jag nu aldrig mer kommer att behöva göra om det här testet, får rysningar bara jag tänker på hur illa det smakade :(

Nä nu ska jag ta mg en liten sväng ut med Leia sen ska jag bara sitta o ta det lugnt tills det att Micke kommer hem :) Tack för att du finns sötis <3

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar