fredag 21 maj 2010

Trevlig vecka :)


Så då är vi hemma igen efter att ha varit iväg en sväng till min kusin o hälsat på där, dom ville ju träffa Ywonne o Bosse medans dom var här. Synd bara att min faster har råkat ut för lunginflamation :( Hon har redan kol så det är extra jobbigt för henne, hon satt o hosta en hel del av kvällen men hon ville vara med o jag förstår henne, vem vill ligga hemma o vara sjuk?

Vi passade på att vara ute o kolla på hur dom hade byggt om lagårn också, dom har bytt till frigång för korna. Det såg mycket luftigare ut. Dom kan röra på sig mycket mer o det blir lättare för bonden då dom ska mjölka, korna kan själva gå in i en speciell plats o bli mjölkad av en viss robot då dom själva känner att det är dags. Det blir mycket bättre för alla o det ser riktigt ljust o trevligt ut :)

Imorgon åker Bosse o Ywonne hem igen o det kommer bli tomt efter dom, det har varit en riktigt rolig vecka nu då dom har varit här. Vi har hittat på mycket kul varje dag så det har varit riktigt fullt upp men kul :-D Får se om jag o Micke kan åka ner i sommar, vi funderar på att åka ner med Lennart o Evelyn då dom kommer upp runt Micke har sin semester men får jag mer ont i rygg o höfter framöver så får vi se om jag orkar med det, det är ju en stund man ska sitta ner o upp :/ Men det tar jag längre fram. Nu ska jag njuta av sommaren med Micke <3

Nu blir det att hoppa in i dushen o sen krypa ihop i soffan en stund innan sängen hägrar :)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar