fredag 3 juni 2011

Grattis Mamma :-)


Igår fyllde mamma år så vi passade på att gratta henne :-) Hon fick en fin dag med både tårta o fika o trevligt sällskap. Till o med hennes bror Sigge kom förbi o det gjorde mig glad, han har varit lite si o så men det var bra han kom förbi o grattade mamma nu när hon fyllde år :-)
Hon fick en blomma av oss o dom filmer som jag har sparat på via expressen nu sen i februari nån gång, det var ca 20 filmer med "morden i midsommer" o det vet jag att hon gillar så det var nog en bra present :-) Nu har hon lite att göra o om jag kan så kanske jag kan fixa dom andra filmerna som ligger före dom här också till henne. Det kommer ju fler födelsedagar o julaftnar också fram över så man vet aldrig :-)


Lillan hon växer på precis som hon ska o hon blev hela 7 månader nu den 27:e :-) Hon håller på att bli riktigt stor nu o hon tycker mer om att sitta nu än att ligga. Kan hon så försöker hon sätta sig upp så fort hon kan. Hon vill uppleva omgivningen så mycket som hon kan. Hon har suttit i gå stolen o hon har kommit på hur hon ska flytta sig lite, men hon har bara kommit på hur hon ska flytta sig bakåt :-) Framåt går det lite sämre med men det kommer hon nog komma på snart nu också :-) På bilden här ovan så testar hon på bacon ost på tub hos mormor o morfar o hon verkar tycka att det smakar riktigt gott :-) Hon äter allt vi bjuder henne på o hon får bara välling på morgonen o kvällen annars så äter hon fast mat o det blir alla så häpna över att höra. Dom flesta jag pratat med om det som nu också har barn dom blir avis då deras barn inte vill äta annat än välling. Sen att sover lilla hela nätterna igenom, kan hända hon vaknar till ibland om det är nån rap eller så men hon sover riktigt bra. Hon är en så fin dotter o hon har varit snäll o underbar hela tiden nu sen hon föddes. Men det är ju klart hon är ju min o Mickes dotter *ler stolt*



Avslutar dagens inlägg på en glad tös i björn mössan :-) Det är dags för lunch för lillan så jag ska gå o fixa den :-) Ha det bra alla som läser det här :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar