lördag 4 juni 2011

Ingen vidare dag :-/


Vaknade till ganska tidigt idag med värk o kramper så jag valde att stiga upp o lillan var vaken hon med så hon fick följa med hon också. Micke låter jag sova ett tag till, han låg hela gårdagen med kramper i magen o mådde inge bra alls :-( Det verkar som att det blir bättre o bättre nu men det är bra att han kan få lite extra sömn så kroppen får vila lite extra, det behöver han. Han o lillan gör jag allt för!

Angelina ligger just nu o "pratar" för sig själv *l* Hon ligger o säger "mamma" hela tiden, hon härmar mig efter att jag har tjatat om det ordet mest hela tiden :-) Hon kopplar nog inte riktigt till att jag är hennes mamma men hon verkar tycka om att säga det :-) O det värmer i mitt hjärta varje gång jag hör henne säga det :-) Hon härmar mycket som vi gör o det är alltid kul o se vad hon kan tänkas börja härma här näst som vi gör :-) Får fundera ut nå gulligt som hon kan börja härma :-)

Är riktigt ruggigt väder ute idag :-/ Det ser ut att blåsa en hel del o det kommer mer o mer moln hela tiden så det är förklaringen till att jag har så här i kroppen idag :-/ Jag hoppas bara att det kommer ge med sig snart så jag kan börja fungera normalt igen. Hade ju tänkt fara till mamma o pappa o börja fixa med gropen till Leia o flytta ut hönsen men som det ser ut nu så får det lov att vänta ett tag till. Vi vill inte ta ut hönsen riktigt ännu om det kommer blåsa så här o vara kallt, dom är ju inte vana vid det så dom kommer inte direkt må bra av det. Men det ska visst bli bättre väder efter helgen igen så då kommer dom ut :-)

Jag har nu "nästan" bestämt mig för att fara med Leia i nästa vecka :-( Hon ser ut att bli sämre o sämre för varje dag som går. Hon vill ut stup i kvarten o så står hon bara där o tittar o äter lite gräs. Hon har magrat en del också o gått ner i vikt. Jag ser att hon inte mår bra även om det kanske inte märks på henne om man träffar henne. Då ser hon så glad ut o verkar må hur bra som helst men hon ligger ibland o små tjuter då hon ligger i soffan som om hon har ont o min gumma ska INTE behöva lida! Är bara så tungt att ta det där steget med den vän man har levat med dom senaste 9-10 åren :-( Fasen vad tomt det kommer att bli efter henne :-( Men det är så det är med att ha djur, man får vara bered på att dom kan bli sjuka o att dom en dag kommer att lämna oss o gå över till dom andra på andra sidan. Jag har då fått ha henne i ca 5 extra år tack vare vår fina veterinärer så det värdesätter jag enormt. Jag ska se till att hennes sista dagar blir några riktigt fina o jag kommer skämma bort henne ordentligt. Det är hon verkligen värd.

Nu vill lillan ha min uppmärksamhet så jag får ta o se om hon kanske behöver en ny blöja eller om det bara är att hon vill upp o kramas lite. Det vill hon göra ofta :-) Hon tycker om att bara få komma upp i famnen o sitta o mysa :-) Ha det bra alla som brukar läsa det här :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar