onsdag 29 juni 2011

Mycket som hänt nu...


Det har varit riktigt mycket nu senaste tiden som har hänt, har varit riktigt körigt o jobbigt ett tag men nu verkar det som att vissa saker håller på att lugna ner sig :-) Micke har mått dåligt o blivit akut opererad o jag har varit riktigt orolig för honom ett tag men nu mår han bättre o bättre för varje dag som går :-) Värken både för mig o min mamma går kraftigt upp o ner nu då vädret skiftar så pass mycket :-S Ena dagen kan det vara kallt o blåsigt o nästa är det upp emot 30 grader varmt :-/ Det är tufft för kroppen att hinna med då det går så pass fort :-/

Har idag skickat in en ansökan om "Grönt kort" för att se om jag kan få lite hjälp med tandläkare kostnaderna då det är så pass mycket som måste göras med mina tänder på grund av alla dom mediciner som jag måste äta :-/ Mamma frågade idag om inte add gäller för att man har rätt till lss? Är det så då har jag ju rätt till att få grönt kort, att jag inte har tänkt på att kolla upp det tidigare då jag fick diagnosen? Ja ja man kan inte veta o tänka på allt hela tiden :-) Har nu den här veckan fått åka in akut till akuten på grund av så pass kraftig smärta i käken att det nästan svartnade för mig :-/ Dom hittade inga fel så jag for in akut till tandläkaren på tisdagen o det visade sig att jag hade fått en infektion i en tand som har gått från käken via en annan tand som jag har haft det i tidigare :-/ Alltid är det något :-S Men så nu idag for jag in på den tid som jag egentligen hade o har nu fått lagat 3 tänder på 2 dagar o fler kommer det att bli eftersom nu!


Lillan som nu har blivit 8 månader (Fasiken vad fort tiden har gått:-/) har gett sig den på att hon inte alls ska ligga ner nu nå mer. Det är sitta upp som gäller :-) Bilden ovan är tagen den allra första gången som hon sitter helt på egen hand *ler stolt* Hon sätter sig upp direkt då vi sätter ner henne i sittern o är hon på golvet o ska ge sig på att kanske försöka krypa eller så då gör hon allt för att få sig upp så hon sitter. Hon verkar inte alls vara intresserad av att krypa så jag tror hon kommer att gå direkt sen innan hon kryper. Vissa har bråttom *l*


Avslutar dagets inlägg med en bild på mina två älsklingar <3 Det är det första kortet på dom två tillsammans igen efter det att pappa Micke komme hem igen efter operationen o det synd riktigt på Angelina att hon tycker om att sitta där i pappas famn :-) Jag hoppas att från o med nu så får vi alla vara friska o krya o njuta mer av livet :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar