fredag 17 juni 2011

Lättnad


Nu har det gått snart 1,5 vecka sen Micke blev akut opererad o han mår bättre o bättre för varje dag som går. Han kan röra sig mer utan att det gör så ont o såret läker riktigt bra :-) På torsdag till veckan så ska han mest troligen ta ut stygnen, om han nu får en tid till det då o om hon här i Kåge kan ta ut såna där klamrar som han fick. Skönt att han mår bättre nu, har oroat mig massor för honom nu då han har legat inne. Har inte varit kul o se honom så där dålig :'-( Micke visar inte ofta om han har ont men nu syntes det riktigt både i hans kropp språk o i hans ögon att han hade riktigt ont :'-( Nu har jag honom hemma o kan pyssla om honom o se att han blir bättre o bättre hela tiden :-) Nu snart får jag ta tag i den andra sak som jag egentligen hade tänkt ta itu med men som jag inte velat o orkat nu då det blev så här. Hade inte orkat med att ta hand om lillan eller mig själv om jag hade blivit tvungen att säga adjö till Leia nu också :'-( Det tar jag om nån vecka nu, hon har inte ont än vad jag kan se så jag låter henne va kvar ett tag till så kan jag passa på att skämma bort henne lite extra :-)


Lillan fick härom dagen träffa på en höna o hon blev riktigt begeistrad i den o ville klappa på sitt lilla vis :-) Först så var hon riktigt försiktig o smekte den så gott hon kunde över fjädrarna men hon blev fort för ivrig o greppade tag runt halsen o näbben på hönan :-/ Men kul att hon inte är rädd för dom, det underlättar en hel del nu då mormor o morfar har höns :-) Får se om vi kan få henne att inse att läten som låter som ett bräk ande får inte är farligt det heller :-) Just det lätet tycker hon inte alls om o vi hoppas att hon inte kommer vara rädd för det hela tiden :-/

Angelina har börjat med en riktigt gullig sak nu dom senaste dagarna :-) Då jag byter blöja på henne så låter jag henne ställa sig upp på benen sen efter o man kan riktigt se hur stolt hon är i ögonen att hon klarar av att stå upp :-) Det hon har börjat göra är att då hon står där så brer hon ut armarna o vill kramas :-) Hon lägger sen armarna om halsen på en o man får en riktig mys kram :-) Det är en härlig känsla då hon gör så :-) Min lilla tös håller på att bli stor :-)

Nu tänkte jag sätta mig o sticka på den sjal som jag håller på med åt mig själv. Försöker att göra lite saker åt mig själv också o inte bara göra åt andra hela tiden. Har en del saker som jag har tänkt göra nu o unna mig också. Får se om jag kan beställa efter garn så jag kan sticka mig en eller två koftor, hade varit kul o ha nån som jag själv gjort o som är så som jag vill ha dom. Då kommer det bara finnas ett ex av just dom här också :-)

Ha det bra alla :-) Tack för att ni finns vissa av er, vet inte vad jag skulle göra utan er *hart*
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar