söndag 22 maj 2011

Den första kycklingen är här :-)


Jag o mamma skulle kolla till dom hönor som har lagt sig att ruva. Vi skulle se hur många ägg dom hade o sätta för dom så att dom andra inte kommer in o lägger i nya ägg. Till min häpnad så kände jag något ludet då jag stack in handen under en av hönorna :-) Det hade redan kommit en liten kyckling :-) Så det hade tydligen gått mycket längre tid än vi hade trott sen dom la sig o ruvade, ska bli spännande att se hur många kycklingar vi kommer att få nu i år :-) Vi har nu 6 hönor som ligger o ruvar o varje höna har ca 8-10 ägg vardera så det kan bli en hel del små kycklingar om vi har tur :-)



Efter några dagars tänkande o funderande så har jag tagit det svåra beslutet att Leia kommer att få en sista fin sommar nu i år *hart* Hon har börjat få en massa knölar som växer fort o jagt har sett på henne att hon inte mår riktigt bra. Hon ser ut att ha ont o hon har blivit mycket stelare på senaste tiden. Jag vill inte att hon ska behöva lida så nu då jag upptäckte en knöl som har växt sig stor bara sen dess att vi klippte henne så började jag att tänka för att nu också bestämma mig för att hon ska få en fin sista sommar o bli riktigt bortskämd o sen få somna in närmare hösten. Min lilla gumma är inte så pass ung som hon var en gång i tiden :-/ Men det är livets gång o jag har vetat om att den här dagen skulle komma en gång. Jag har försökt intala mig senaste åren att det kan hända när som helst, vill inte att det ska hända så som för brorsan då Sacko dog så där plötsligt :'-( Hon har varit en fin första hund min lilla gumma *l* Vi har gått igenom mycket tillsammans o hon har varit ett stort stöd för mig under dom åren som jag har mått dåligt o då ska jag se till att hon får det bra ända in i det sista. Men ack så jobbig den dagen kommer att vara då det är dags att säga adjö :'-(

Imorgon ska jag iväg först på morgonen o ta en del blodprover o sen ska jag iväg till ett möte, efter det så ska jag o Micke ta en sväng på stan o se om vi hittar ett par nya skor o schorts till honom. Det är han verkligen värd att få o jag ska se till att han kommer få mer än det fast det vet han inte om ännu :-) Sen får jag se om det blir imorgon eller längre fram som jag ska iväg o klippa mig :-) Jag håller på att tappa en massa hår nu då jag har åkt på en av dom biverkningarna av en medicin jag tar. Det riktigt faller av bara jag drar handen genom håret :-/ Så jag bestämde mig för att klippa det kort o se om det blir bättre efter det.

Nä nu ska jag ta o sätta mig o fortsätta pyssla med den sjal som jag håller på med till mig själv :-)
Ha det bra alla :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar