onsdag 4 maj 2011

4 Maj 2011


Det känns verkligen som att dagarna flyger fram nu känns det som, snön har nästan helt smält bort nu o det har varit både soligt o varmt väder nu ett tag. Visst det har varit några dagar med kallt väder i några dagar nu men nu verkar solen vara på väg igen att värma o skina igen :-)
Det känns som att det var igår vi hade mörkt största delen av dygnet o kallt med massor av snö ute o nu är det så gott som sommar ute :-) Ska bli skönt då sommaren är här på riktigt o man kan vara ute o njuta av naturen mer. Ska bli härligt att se hönsen få komma ut hos mamma o pappa :-) Man kan riktigt se på dom att dom tycker det är skönt att få komma ut igen o kunna njuta av sommaren o solen dom med. Får se om vi kommer att få lika mycket med kycklingar nu i år som alla andra år :-)

Lillan har nu hunnit bli 6 månader :-) Hon håller på att försöka sätta sig upp hela tiden o tycker att det är myyycket roligare än att ligga ner. Det är ju bara små barn som gör det hela dagarna verkar hon tycka :-) Hon har börjat så smått stödja på benen om man håller upp henne o härom dagen så stod hon upp helt själv medans hon höll i sig i lekgymmet *ler stolt* Alla säger "Vänta bara tills hon börjar gå o springa omkring" Jag ser fram emot då hon kommer göra det, visst det kommer ju inte bli så som nu att man kan sitta i soffan o hålla koll på henne men jag njuter av att se henne växa o utvecklas. Att se henne utforska omgivningen omkring sig o lära sig saker det blir jag stolt över. Hon är min lilla duktiga dotter o allt hon gör det gör mig stolt :-)

Har gett mig på att läsa "Borta med vinden" får se hur lång tid det kommer att ta för mig att läsa ut den men jag tycker ju om tjocka böcker så :-) Får se om jag kan få ordning på alla dom biverkningar jag har fått av den nya medicinen för ADD, kan vara så att jag får en för stor dos av det eller något. Kanske så att jag får testa något annat typ av märke o se om det funkar bättre. Jag hoppas då att jag kan komma att fortsätta ta dom o få ordning på bieffekterna för jag mår så pass mycket bättre nu då jag tar dom. Men jag får se vad läkaren säger om det :-/

Nä nu ska jag sätta mig i soffan igen o pyssla lite men ha det bra alla :-)
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar