onsdag 18 maj 2011

Ambulans färd :-/


Både jag o Micke fick oss en chock igår kväll då vi skulle byta på lillan o sätta på henne pyjamas, hon fick för sig att rulla på skötbordet o hade oturen att ramla ner från skötbordet rakt ner i badkaret :-( Hon satte igång att skrika direkt o så har vi aldrig hört henne skrika tidigare men det ska tydligen vara ett bra tecken att dom skriker direkt efter o inte bara blir tysta. Vi ringde direkt in o fick åka in med ambulans för att kolla upp lillan o det kändes tryggt. Lillan fick en liten nalle av den snälla farbrorn som undersökte henne under färden in men den var inte lika intressant som lappen som satt fast i den :-) Väl inne på akuten så hade hon lugnat ner sig o satt o "pratade" på som vanligt o log o skrattade med sköterskorna som undersökte henne :-) Hon gnällde inte ens då läkaren undersökte henne o böjde o klämde på alla leder o ben. Han sa att med tanke på att hon var så vaken o klar i ögonen o inte visade några tecken på att ha ont nånstans så tyckte dom att det inte skulle vara någon fara med henne så vi fick åka hem igen. Det kändes skönt att det inte var något o skönt att vi fick åka in o kolla upp henne, det fick oss att bli lugnare o trygga jag o Micke. Lillan hon somnade tryggt då vi kom hem o hon har sovit gott hela natten o nu ligger hon o leker "Gömma Angelina" under filten med sig själv o säger "mamma" o "da da" Så hon mår bra o är sig själv :-) Bilden längst upp är från akuten där hon satt i pappas knä efter att ha ätit o roat sköterskorna :-) Hon blev snabbt glad efter att hon lugnade ner sig så hon fick sig en chock hon med men hon mår bra :-)



Här är en bild från i morse då jag var upp o matade henne, hon skrattade o log precis som vanligt o ville hålla flaskan själv som alltid :-) Hon känner igen den direkt då hon ser den o vet att det vankas mat :-) Dom D droppar som hon ska ha dom verkar hon inte alls tycka om direkt :-/ Hon verkade inte bry sig om dom då hon var mindre men nu så gör hon en gullig grimas varje gång hon får dom *l* Jag kan tänka mig att det inte smakar nå gott efter allt hon får testa på nu o som hon verkligen tycker är gott :-) Hon är så duktig nu då hon äter, vi har helt slutat med ersättningen nu o hon äter bara välling o mat för 6 månaders barn o hon sitter riktigt o njuter då hon tycker något är riktigt gott :-) Det är som att hon kuttrar då hon verkligen gillar nå o får hon det inte fort nog så gnäller hon o när hon väl får in skeden i munnen så säger hon "mmmm" O det mesta som vi ger henne tycker hon om så det får vi höra vid varje måltid :-) Det finns några saker som hon inte riktigt har tyckt om men då har vi "lurat" henne med att smaka det genom att blanda ner lite plommonpure o då slinker det ner i en väldig fart :-)

Avslutar dagens inlägg med en bild på lillan då hon ser ut som Toker i snövit :-) Hon hade själv dragit ner mössan så att den satte sig så där med öronen o så satt hon o skratta som en tok o tyckte det var hur kul som helst :-) Vår lilla bus unge :-)

Ska kanske o klippa mig ikväll, får se om hon jag ska göra det hos orkar med det men det hoppas jag med tanke på allt hår som jag fäller nu :-/ Jag har blivit riktigt tunn hårig o jag behöver bara borsta håret eller dra fingrarna det genom det så faller en massa hårstrån av :-/ Ska in på måndag o prata med dom om det, var ju in akut för ca 2 veckor sen o pratade med läkaren om dom biverkningar som jag fått av den o nu ska jag på kontroll igen på måndag för att se om det har blivit bättre eller om jag kanske måste byta medicin. Jag hoppas att jag kommer kunna äta den då det har fått mig att må så pass mycket bättre o får mig att se mer positivt på livet o framtiden o det vill jag gärna fortsätta med att känna!!

Nä nu ska jag sätta mig o pyssla lite medans lillan leker med sig själv. Hon ska få komma ner på golvet sen o leka lite mer :-)

/Mia

1 kommentar:

  1. Tur att de gick bra med henne...
    strax efter att Tindra hade lärt sig krypa så kröp hon för nära sängkanten o ramlade ner o slog sig.. men de gick bra eftersom hon skrek direkt efter så visste vi att de inte var något farligt..

    SvaraRadera