måndag 12 augusti 2013

African Flowers


Här är en bild på den första av många African Flowers som jag kommer att göra.
Jag har sett bilder på andras rutor i denna tekniken och jag blev sugen att testa det, efter bara en ruta så kan man säga att jag blev fast :-) Den är riktigt kul att virka och sen så tycker jag att den ser riktigt snyggt ut :-) Det kommer att bli mycket fränare också då det kommer att vara en hel massa med rutor som sätts ihop till en hel filt :-) Jag återkommer längre fram med hur det går med den :-)

Angelina började om på dagis igen idag efter att ha varit hemma hela sommaren. Det lät först att hon inte alls ville fara till dagis utan hon ville vara hemma med mamma. Då hon sen steg in på dagis och fick syn på Micka så glömde hon allt det med att hon ville vara hemma med mamma och sprang raka vägen in och började leka med sin bästa kompis Micka :-) Hon hade nästan inte tid till att säga hej då :-) Det känns så skönt att hon trivs på dagis och att det går så pass bra :-)
Hon kommer att få utöka tiden lite mera också så hon kommer att vara där från 07:30 till ca 16:00 beroende på hur jag mår och om jag känner för att hämta hem henne lite tidigare. Dom är så snälla och trevliga fröknarna och dom försöker göra det så pass bra för både oss föräldrar och för Angelina. Dom hjälpte mig att klä på lillan nu i vintras då jag hade ont, dom sa det att dom kunde se på mig att jag inte orkade med riktigt då hon trilskades och det tycker jag är snällt. Det är inte alltid fel att be om hjälp då man tycker något är jobbigt. Jag är inte en sämre mamma för det!

Nä nu ska jag ta och virka lite mera lappar innan jag släcker ner och lägger mig och läser vidare på Isfolket, det är riktigt spännande nu att läsa den då jag har glömt en del av det som händer så det blir som att läsa om den igen :-)

Ha det bra alla som orkar med att läsa igenom mina blogg inlägg :-)
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar