torsdag 8 september 2011

Känner mig så dålig o taskig :-(


Idag o dom senaste dagarna så har jag haft det riktigt jobbigt med både värk o kramper i hela kroppen :-( Lederna i knäna känns svullna o gör riktigt ont att böja dom :-( Sitter o stickar nästan hela tiden nu om dagarna då det får det att lätta lite i lederna i fingrarna o dom känns inte lika svullna o ömma. Är så otroligt less på att ha det så här nu :-( Jag orkar ju knappt lyfta Angelina nu då det är så här :'-( Känner mig så taskig mot Micke som fått o får ta allt nu då det är så här, jag ska ju hjälpa till o ta lillan så han slipper ta allt o så sviker min kropp mig så här :-(

Jag vet att jag inte har nån anledning till det men jag känner mig så taskig o dålig nu då jag har det så här o inte orkar göra något :'-( Vad är det som händer med min kropp? Så här länge på raken brukar jag inte ha så här pass ont tidigare, så varför har jag det nu? Läkarna dom vill inte ge mig nån remiss till nå smärt rehab eller till nån reumatalog då det inte syns på några prover att jag har nån infektion i lederna :-/ Det enda jag får är hem o ta en medicin som inte riktigt hjälper ändå o försöka härda ut det så gått det går. Varför är det inte nån som tror mig? Bara för att det inte syns på några prover så har jag ju ont....är det inte bättre att hitta varför jag har det då o ge mig en medicin som fungerar?

Fick papper från F-kassan igår, den 22 så har jag på mig om jag vill komplettera något till det dom har fått in o sen efter det så kommer dom att ta sitt beslut på den överklagan som jag har skickat in. Jag håller tummarna för att dom ska bevilja den för som det är idag så orkar jag INTE med att jobba. Dom gav avslag på den först då jag hade sagt i ett samtal med en psykolog att jag mår bättre nu då jag har Micke med mig i livet. Ja jag mår bättre nu psykiskt men jag har ju en massa andra problem som inte alls är nå bättre. Bara för att jag mår lite bättre psykiskt så ska jag visst klara av att ta mig ut o jobba? Jag som har så pass ont att jag inte kan sova eller röra mig vissa gånger hur ska jag då kunna ta nåt jobb? Hur tänker dom? Sen har jag börjat fundera på om jag nu får det beviljat kommer det då att räknas för ett år framåt från det datumet då det blev beviljat eller kommer jag att få skicka in en ny ansökan vid års skiftet igen för det var då jag skickade in den första som jag sen fick överklaga? Jag är övertygad om att dom gör det så här krångligt för att man inte dels ska förstå sig på dom o sen tycka att det är så krångligt med alla papper som ska in mm så man ger hellre upp än att kämpa på. Jag kommer INTE att ge mig! Jag vet vad jag har rätt till o det ska jag banne mig ha också :-)

Nä nu ska jag ta o se på unga mödrar Norge innan det att lillan ska upp, tänkte försöka se om jag kan ta henne mer nu idag så att älsklingen får vila lite. Ha det bra alla som orkar läsa min blogg :-)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar