måndag 12 september 2011

Hatar såna här dagar :-(

Jag hatar verkligen såna här dagar då värken sätter igång direkt från början av dagen. Har svårt att sova om nätterna o vaknar flera gånger om på natten o det riktigt kryper i kroppen o det är svårt att kunna slappna av :-( Jag hatar verkligen såna här dagar o jag önskar att jag inte hade den här värken. Jag vill kunna orka det jag vill göra o ta mig ut o jobba så vi kan få bättre inkomst. Vill orka ta hand om Angelina o vara en bra mamma till henne men så har jag såna här dagar o allt bara blir skit :-( Nja allt blir ju inte skit men har man värk o kramper i hela kroppen så man knappt orkar göra något då känner man sig inte direkt på topp :-( Jag hoppas att det kommer gå över fort nu så jag kan vara mer normal igen o inte ha så mycket värk på en o samma gång.

Håller på att läsa en bok om en 15 årig tjej som blir med barn o alla verkar vara emot henne o vill att hon ska göra abort. Har hon inte rätt att säga o bestämma om sin egen kropp o sitt barn? Alla säger bara att hon kommer att förstöra sitt eget o deras liv om hon väljer att behålla barnet, det känns som att dom försöker tvinga henne till att göra abort fast hon hela tiden säger att hon inte klarar av att ta livet av sitt eget barn. Dom tycker att hon har svårt att lyssna på dom men det är ju dom som inte vill lyssna på henne. Visst hennes liv lär blir tungt o jobbigt men det är ju hennes beslut om hur hon vill göra det o dom ska ju stötta henne o inte tvinga henne till nå hon inte vill göra o sen kommer att ångra resten av sitt liv. Jag vet att hon inte finns på riktigt men det finns unga tjejer i hennes sits som har det lika o jag hoppas att dom har nån som stöttar dom o hjälper dom så gott dom kan!

Nä nu ska jag ta o få lite värme så jag förhoppnings vis får bort lite av den här skiten...
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar