lördag 25 augusti 2012

Första veckan klar


Nu har den första veckan på Angelinas inskolning på dagis gått, dagarna har gått riktigt fort och jag är glad att det har gått så pass bra som det har :-) En del av mig trodde det skulle bli mycket värre så nu när det gått så pass bra så blir jag lite handfallen och vet inte riktigt vad jag ska göra. Vad gjorde man då man inte hade barn? Tycker att det känns som att jag alltid har haft Angelina. Visst har jag haft det riktigt tufft vissa ggr med värken och att orka med allt men det har det varit värt det flera ggr om :-)

En kul sak som hände igår var att jag och Micke skulle iväg till solbacken en sväng efter lillan kommit hem från dagis. Mormor skulle vara barnvakt medans och dom var snälla och tog hit en madras som vi skulle ha och som låg i en svart sopsäck. Micke bar ner den till förrådet och vi for iväg och gjorde det vi skulle. Vi kom hem och gjorde som vi brukar, matar lillan äter själva och kvällen fortsätter som vanligt. Vis sex tiden på kvällen så börjar jag smått fundera vars Saga är, hon brukar gå och gömma sig ibland då hon ska sova så hon får vara ifred. Hittade henne inte så jag tänkte att hon ligger säkert och sover nånstans. Sen klockan 21:00 på kvällen då jag hällde upp mat till katterna så komme bara Teddy. Då började jag på allvar börja söka efter henne för hon kommer ALLTID då man rasslar med maten. Både jag och Micke sökte men vi kunde inte hitta Saga hur mycket och noga vi än sökte. Till slut så gick jag ut i trapp uppgången och lockade och jag kunde höra ett svagt jamande från källaren så jag gick neråt. Det slutade med att jag hittade Saga inlåst i förrådet, hon hade slunkit ner i sopsäcken med madrassen som Micke hade burit ner tidigare. Hon hade suttit där nere i ca 12 timmar :-/ Så kan det gå om man är slut och har mycket att tänka på (jag) och om man är en nyfiken katt som ska vara överallt (Saga)

Nä nu ska jag ta och pyssla lite sen blir det att gå och lägga mig, har så ont i ryggen idag så jag vet inte vad jag ska göra. Jag hoppas att det INTE är ett ryggskott igen :-(
Ha det bra alla som läser min blogg :-)
/Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar