söndag 16 oktober 2011

Vår lilla vilde


Det stämmer riktigt bra det som står på lillans body där. Hon är vår lilla vilde så som hon far omkring här o busar :-) Hon har den senaste tiden verkligen börjat testa våra gränser o se hur pass mycket som hon kan komma undan med. Värst är det då vi ska söva henne om kvällarna :-( Jag gruvar mig för varje kväll då det är dags för att börja med att söva henne. Hon vägrar att göra så som vi vill och hon skrattar åt mig då jag försöker vara bestämd :-/ Det är inte direkt roligt att ens dotter skrattar åt en då man försöker få henne att sova :-( Vi har börjat med att testa ett sätt som går ut på att man ska låta henne ligga i ca 5 minuter o sen gå dit o lägga ner henne utan att säga nå o sen gå ut igen. Vi försöker så gott vi kan men det är inte lätt då hon gråter så det låter som om att hon inte kan andas :-( Jag har trott att vi har gjort fel då på något sätt men efter att ha pratat med en kompis om det som har haft samma problem så gör vi helt rätt o det gör inget om hon gråter så. Det är nog så att hon vet att om hon låter så där så kommer mamma eller pappa o plockar upp mig. Men nu efter att det har gått så här pass långt nu så har jag bestämt mig för att hon INTE ska få vinna det här! Det är jag som är hennes mamma och om jag inte visar det redan nu så kommer jag att få ett h*vete senare då hon blir äldre :-( Som Micke sa "Jag tar den här striden hellre nu än om några år då hon blir större". Jag får försöka vara så stark som jag kan o härda ut för det blir bättre även om det inte känns som det just nu då det är så här :-/

Nu då det har varit så här pass jobbigt med lillan o då jag har haft en hel del andra saker att tänka på o tampas med så kan jag förstå dom mammor mer nu som gör illa sina barn för att dom är trötta o inte vet vad dom ska ta sig till. INTE för att jag själv nånsin skulle kunna göra illa mitt eget barn eller att jag tar dom i försvar för det gör jag INTE!! Jag menar bara att jag förstår dom hur dom mer nu hur dom har det nu efter att jag har fått ett eget barn o tampas med att vara en bra mamma o sen att ta itu med allt andra också som livet innehåller. Jag har brutit ihop tidigare innan jag fick lillan o jag har varit nära att göra det nu också då jag har henne men jag vägrar att göra det nu! Min dotter kommer först o allt det andra tar jag sen då jag får tid över till det. Jag har en del saker som jag måste ta itu med nu o det tänkte jag börja med imorgon, ska få iväg den andra överklagan till f-kassan så det inte dröjer så länge med den. Dom ska INTE få vinna :-)

Nä nu ska jag ta o busa lite med lillan igen innan det är dags för henne att äta lite lunch :-)
Ha det bra alla som läser detta :-)
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar