fredag 7 oktober 2011

Dagarna går....


Dagarna går riktigt fort nu tycker jag att det känns som. Löven har börjat bli orange/röda så gott som alla nu o det blir kallare o kallare ute för varje dag som går. Snart har vi väl snö här också, skulle inte förvåna mig med tanke på hur mycket snö vi har haft dom senaste åren. Ska bli kul o se hur lillan kommer att reagera på snön :-)

Det är inte länge kvar nu innan hon fyller ett år :-) Det senaste året har verkligen gått fort nu, känns som att det var igår som jag åkte in med värkar o nu snart så blir hon ett år :-) Jag är så stolt över min lilla dotter o är så glad att se dom framsteg som hon gör varje dag nu. Hon håller på att vara riktigt duktig på att krypa o att ställa sig upp med hjälp av soffbordet mm. Snart kommer hon nog ta sina första egna steg o då lär det inte bli så lugnt här hemma då vi har en sån liten buse som springer omkring här hemma :-)

Vi har köpt ny soffa o soffbord nu i veckan o det blev riktigt mysigt här i tv-rummet nu, det känns mer enhetligt på något sätt :-) Sen kom jag över en helt ny madrass till ett vrak pris. Den behövdes verkligen, jag har haft så ont varje morgon då jag har vaknat efter att ha legat en hel natt. Nu har värken blivit mycket bättre nu så sakta o jag känner mig inte lika trött om morgnarna då jag vaknar. Visst jag är ju inte helt pigg men det beror ju på min sjukdom så det får jag ta men jag sover bättre än tidigare :-)

Har börjat med att sticka en kofta till Angelina :-) Har stickat backstycket o håller på med det första framstycket. Det var inte så värst svårt som jag har trott att det ska vara men det kommer säkert att bli svårare då jag ger mig på att sticka en kofta åt mig själv :-/ Jag har kollat på det mönster jag ska använda o det låter riktigt svårt men tar jag det bit för bit så kommer det säkert att gå bra. och om jag kör fast så är det bara att jag frågar mamma :-) Kommer jag väl igång så kommer jag att sticka dom tröjor o koftor som jag har velat ha men aldrig hittat ute i butik. Sen är det ju också mycket roligare då man kan få designa dom själv :-)

Nä nu ska jag ta o aktivera lillan lite innan det är dags för henne att gå o sova :-)
Ha det bra alla :-)
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar