måndag 5 juli 2010

Kycklingar :)


Nu har 4 små kycklingar börjat titta fram :) Det är flera hönor som ligger o ruvar så det kommer mest troligen att bli fler också. Det är nu som det verkligen känns att sommaren är här då dom små liven börjar titta fram :) Får hoppas att alla av dom är hönor så att vi kan ha kvar dom allra flesta av dom, inte kul att få en massa tuppar som gal stup i kvarten :/ Fast dom är lika fina som hönorna.

Plutt är riktigt aktiv nu om tiden, känner av rörelser från plutt mer o mer om dagarna o jag kan tyckas att jag anar små synliga rörelser på utsidan av magen också. Jag vet inte det kanske är lite för tidigt men jag tolkar det som att det är små rörelser från plutt som jag ser. Ska bli spännande att se hur det kommer att bli längre fram då jag är i åttonde månaden, hur kommer det att vara då när vår lilla plutt börjar sparka o ha sig :) Jag vet att Micke längtar efter att få känna liter mer av vår plutt. Han har känt några små rörelser men han vill ju känna mer o det är ju klart det är ju hans lilla plutt som ligger där inne :) Man kan riktigt se på honom hur stolt han är då han sitter o känner på magen, det är ju hans första barn o han längtar efter att få säga hej till plutten :) Jag vet att han kommer bli en bra pappa, den bästa enligt mig :)

Har nu fått två gånger med järn via dropp o visst känns det bättre, det går så sakta men säkert framåt o det känns i hela kroppen att det blir bättre. Jag är inte lika tung o yr i huvudet, det har blivit lättare att fungera mer normalt om dagarna nu. Jag orkar med mycket mer o jag somnar inte lika fort om kvällarna, känns bra att kunna få vara med Micke också då han kommer hem från jobbet o inte bara sitta o vara trött hela tiden. Jag hoppas att det kommer fortsätta vara så här bra resten av graviditeten också så att jag slipper ta några mer av dom här droppen.

Nä nu ska jag iväg o mata kycklingarna hos mamma o pappa :) Lovade mamma det då dom skulle iväg o hjälpa brorsan med hans flytt. Men ha en fortsatt bra dag alla som läser detta :)

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar