fredag 22 februari 2013

Jobbig Vecka


Det har varit en riktigt jobbig vecka nu :-/ Jag har legat med något slags magvirus och knappt kunnat äta nå på ca 4-5 dagar .-/ Micke har också känt av det och lillan blev kraftigt förkyld och fick början till krupp samtidigt som jag och Micke låg dåliga så hon har fått vara hemma hela veckan från dagis :-/
Det har tagit lång tid för att komma tillbaka någorlunda från det här mag viruset och jag har inte kunnat göra det jag har velat så jag känner mig inte så duktig denna veckan :-/ Jag hoppas att det kommer gå tillbaka till vanliga rutiner nu till veckan så att jag kan försöka komma igen själv.

Nu då jag har legat med den här magsjuka, så har jag gått ner hela 5kg på 4 dagar :-)
Kanske inget att vara glad över direkt men efter att ha gått upp så pass mycket efter p-sprutan så är jag glad att det äntligen börjar att gå neråt igen :-) Det var kanske det här som behövdes för att det skulle vända och börja gå neråt. Så som jag rör på mig nu om veckorna så hoppas jag att det kommer röra sig mer neråt :-)

Jag är LIVRÄDD för det men jag har lovat mig själv att då jag tar mig ner till 80kg så ska jag kontakta en läkare om att få operera bort all den överhud som jag har nu. Går jag ner till 80kg så har jag gått ner totalt 130kg! Då räknar jag ihop det jag gick ner först då jag gjorde operationen och sen nu det jag har gått upp nu efter p-sprutan och ner till 80kg. Jag vete fasen hur jag kommer att klara av det men det är slutet på min resa efter den första operationen och jag vill ju gärna få bort all den hud som hänger efter att ha gått ner så pass mycket. Det har varit en lång resa men jag har ingen brådska :-) Jag vill inte stressa med det men jag vet att jag aldrig mer kommer att vilja ta p-sprutan igen. Jag ska gå ner i vikt ju och inte upp!!

Nä nu ska jag ta och försöka fixa lite här hemma, lillan vill ha något och dricka :-)
Ha det bra alla som läser min blogg .-)
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar