måndag 21 januari 2013

Sjuk ännu :-/


Ny vecka och inte riktigt frisk ännu .-/ Men det funkar så länge som jag tar det sakta. Var och lämnade lillan på dagis i morse och for sen på praktiken så jag känner mig riktigt stolt att jag har gjort det :-)
Ska snart iväg och hämta lillan också innan det är klart för dagen men det fixar jag :-)
Känns bra i kroppen att ha gjort det även om jag är riktigt trött just nu, längtar tills dess att det blir varmare ute så att man slipper att gå och frysa så fort man går ut :-/ Tror att lillan kommer tycka att det är skönare också då det blir lite varmare. Dels så är det skönare att gå ut och sen så blir det mindre kläder att klä lillan med så det går lite lättare om mornarna :-) Sen slipper man ju ha så mycket på sig själv också :-)

Har besök av Syrrans hund Toffy idag :-) Hon avbröt mig då jag talade med mamma i telefonen genom att högt säga "Jewl Jewl Jewl" :-) Hon är riktigt en prat glad hund och det är kul då hon är det :-) Det syns att både hon och Ronja tycker det är kul att träffa varandra så att dom kan få busa av sig lite :-) Dom är båda riktigt trötta på kvällen sen efter en hel dag med bus :-)


Här är en bild på det senaste pyssel som jag håller på med nu :-) Håller på att virka med två färger och det var mycket lättare än jag trodde att det skulle vara, sen var det mycket roligare än jag trodde att det skulle vara så jag håller på att virka en filt i brunt och rosa. Den rosa syns lite dåligt på bilden bara :-/
Får se om jag ger mig på att göra nån fler filt sen i andra färger men det ser jag efter att jag har gjort klart denna. Jag har ju en massa andra ufo:n också som jag har att göra klar. Jag har att göra :-)
Mamma har fått ta över en hel del stick och virk mönster från en så jag har sett en hel del saker där som jag också vill göra så jag har inte dåligt med ide'er på vad jag vill göra, är mer att jag kommer att ha dåligt med garn efter att jag har gjort allt :-) Men det kommer alltid att finnas saker jag vill göra så det lär det inte bli någon brist på :-)

Nä nu ska jag och fixa lite inför middagen innan det är dags att fara och hämta lillan < 3
Ha det bra alla som orkar att läsa detta :-)
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar